hum kartoteka, Egzaminy Gimnazjalne - Testy do Rozwiązywania, Próbny Egzamin (Human) - Grudzień 2010

s [ Pobierz całość w formacie PDF ]
Przedmioty humanistyczne
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetą Wyborczą”
Kartoteka testu z zakresu przedmiotów humanistycznych
Pomniki
Nr zad.
Sprawdzana czynność.
Uczeń:
Numer
standardu
Liczba
punktów
Typ
zadania
1.
wyszukuje informacje na temat deifikacji
I.3
0–1
WW
2.
wyszukuje wskazane informacje we fragmencie tekstu
I.3
0–1
WW
3.
wyszukuje w tekście nazwiska wskazanych osób
I.3
0–1
WW
4.
odczytuje intencje autora tekstu
I.2
0–1
WW
5.
wykorzystuje wiedzę na temat powstania kościusz-
kowskiego
I.6
0–1
WW
6.
wyjaśnia cel ujęcia w cudzysłów podanego sformuło-
wania
I.1
0–1
WW
7.
rozumie znaczenie wskazanego wyrazu – rozpoznaje
wyraz bliskoznaczny
I.1
0–1
WW
8.
rozpoznaje cechy stylu wypowiedzi autora tekstu
I.4
0–1
WW
9.
wyszukuje wskazane informacje we fragmencie tekstu
I.3
0–1
WW
10.
wykorzystuje wiedzę z najnowszej historii Polski
I.6
0–1
WW
11.
interpretuje fragment tekstu
I.2
0–1
WW
12.
wyszukuje informacje na temat decyzji bohatera
I.3
0–1
WW
13.
określa funkcję wykrzyknika
I.4
0–1
WW
14.
rozpoznaje funkcję wskazanego fragmentu
I.2
0–1
WW
15.
rozpoznaje elementy decydujące o uwiarygodnieniu
zdarzenia
I.2
0–1
WW
16.
interpretuje zachowanie bohatera
I.2
0–1
WW
17.
określa emocje bohatera
I.2
0–1
WW
18.
rozpoznaje wartości propagowane przez bohatera
tekstu
I.7
0–1
WW
19.
wyszukuje w tekście informację o skutkach działań
bohatera
I.3
0–1
WW
20.
odróżnia fakty od opinii
I.2
0–1
WW
21.
dokonuje celowych operacji na tekście – przekształca
mowę niezależną na zależną
II.7
0–1
KO
22.
rozpoznaje epitet
I.4
0–1
KO
23.
interpretuje utwór – określa nastrój
I.2
0–1
KO
24.
odczytuje metaforyczne znaczenie słowa
I.1
0–1
KO
25.
określa skutek wskazanego działania
I.5
0–1
KO
26.
wyciąga wnioski i wypowiada się na temat sytuacji
problemowej w formie poprawnego zdania
II.9
0–1
KO
27.
porównuje informacje zawarte w tekstach kultu-
ry – wskazuje podobieństwo
II.6
0–1
KO
tworzy tekst poprawny pod względem językowym
II.1
0–1
28.
odczytuje znaczenie elementów dzieła sztuki
I.1
0–1
KO
www.operon.pl
1
Przedmioty humanistyczne
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetą Wyborczą”
Nr zad.
Sprawdzana czynność.
Uczeń:
Numer
standardu
Liczba
punktów
Typ
zadania
29.
formułuje argument uzasadniający cudze stanowisko
II.5
0–1
KO
30.
tworzy tekst o charakterze informacyjnym, dostoso-
wany do sytuacji komunikacyjnej
tworzy tekst spójny pod względem logicznym
tworzy tekst poprawny pod względem językowym
tworzy tekst poprawny pod względem zapisu
II.3
0–1
RO
II.4
II.1
II.1
0–1
0–1
0–1
31.
formułuje tezę w rozprawce
celowo dobiera informacje
formułuje i uzasadnia argumenty
podsumowuje rozważania
stosuje zasady trójdzielnej kompozycji tekstu
redaguje spójny tekst
redaguje tekst logicznie uporządkowany
pisze poprawnie pod względem językowym i styli-
stycznym
dostosowuje styl wypowiedzi do sytuacji komunika-
cyjnej
stosuje zasady ortograficzne
stosuje zasady interpunkcyjne
II.4
II.3
II.5
II.6
II.4
II.4
II.4
II.1
0–1
0–1
0–3
0–1
0–1
0–1
0–1
0–3
RO
II.3
0–1
II.1
II.1
0–2
0–1
Plan testu z zakresu przedmiotów humanistycznych
Pomniki
Obszar standardów
Liczba
punktów
Waga
Numery zadań
I. Czytanie i odbiór tekstów kultury
25
50%
1–20, 22, 23, 24, 25, 28
II. Tworzenie własnego tekstu
25
50%
21, 26, 27, 29, 30, 31
www.operon.pl
2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • actus.htw.pl