Hurray Starter ksiażka nauczyciela, Książki-j.angielski dla dzieci, Przewodniki
s
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Projekt ok∏adki i karty tytu∏owej:
Paulina Sroczyƒska
Ilustracje:
Ewa Brykowska, Suren Vardanian,Teresa Zalewska
Redaktor inicjujàcy:
Ma∏gorzata Gutowska
Redaktorzy merytoryczni:
Katarzyna Billip, Ma∏gorzata Gutowska
Konsultacja j´zykowa:
Graham Carr
Konsultacja merytoryczna:
dr Andrzej Diniejko
Redaktor techniczny:
Ma∏gorzata Chmielewska
Redaktor graficzny:
Joanna Plakiewicz
Opracowanie sekcji
åwiczenia dodatkowe zalecane dla dzieci z objawami specyficznych trudnoÊci w uczeniu
–
Beata Cyranowicz, Joanna Szczucka
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. dzi´kujà Szkole Rodzinnej w Starej Mi∏oÊnie za wspó∏prac´
przy opracowywaniu sekcji çwiczeniowej dla dzieci dysfunkcyjnych.
CD nauczyciela
W nagraniu udzia∏ wzi´li: Graham Carr, Caroline Cos, Lydia Davies, Freya Gambrill,William Harding, Helena Lucas,
Pierce Moore, Anita Slater, Patrick Walsh, Matthew Welch
Realizatorzy dêwi´ku: Ryszard Kramarski, Andrzej Rewak
Nagrania dokonano:
w studiu HARD RECORD,Warszawa ul. Kredytowa 5/7
w studiu LYNXMUSIC, Kraków, ul. Kokosowa 5
ISBN 978-83-02-09469-9 (ksià˝ka)
ISBN 83-02-09469-2
ISBN 978-83-02-09470-5 (CD)
ISBN 83-02-09470-6
© Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spó∏ka Akcyjna
Warszawa 2006
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spó∏ka Akcyjna
02-305 Warszawa, al. Jerozolimskie 136
Adres do korespondencji: 00-965 Warszawa, P. poczt. nr 9
www.wsip.com.pl
Wydanie pierwsze (2006)
Arkuszy drukarskich: 19 + 5 ark. wk∏adek
Sk∏ad i ∏amanie: fpstudio.pl
Druk i oprawa:TOLEK im. Karola Miarki, Miko∏ów
Spis treÊci
Spis treÊci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
UNIT 5 My food
Rozk∏ad materia∏u . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Lesson 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Hurray! Hello . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Lesson 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
UNIT 1 My family
Lesson 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
UNIT 6 My animals
Lesson 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Lesson 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Lesson 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Lesson 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Lesson 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
UNIT 2 My house
Lesson 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
UNIT 7 My toys
Lesson 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Lesson 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Lesson 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Lesson 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Lesson 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
UNIT 3 My face
Lesson 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Christmas Lesson
. . . . . . . . . . . . . . . . 72
Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Easter Lesson
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
Lesson 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
My Dream House Project
. . . . . . . . . 76
Lesson 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Fruit Salad Project
. . . . . . . . . . . . . . . 79
Lesson 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
UNIT 4 My bag
åwiczenia dodatkowe zalecane
dla dzieci z objawami
specyficznych trudnoÊci w uczeniu . . . . . 82
Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Lesson 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Strony do kopiowania . . . . . . . . . . . . . . . 88
Lesson 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Testy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Lesson 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Karty obserwacji ucznia . . . . . . . . . . . . 138
www.wsip.com.pl
3
Tematy i treÊci
S∏ownictwo
UNIT 1
My family
Dom rodzinny i rodzina oraz
dziecko jako cz∏onek rodziny.
Zapoznanie z bohaterami kursu.
Czynne:
mum, dad, brother, sister, nut, Annie,Tom, Racer,
squirrel
(ewentualnie)
hello, goodbye, smile
please, say cheese.
Bierne:
listen, look, match, colour, stick, open,Who’s this?
twin brother, twin sister, have a good day.
UNIT 2
My house
Dom jako budynek i miejsce za-
mieszkania rodziny.
Czynne:
house, door, roof, window, wall, slide, little mouse,
come in, stand up, sit down, close the door, open
the door, well done, good dog, oh no!
Kolory:
yellow, red, blue, brown, green.
Bierne:
Who’s this? What colour is..? Point to..
UNIT 3
My body
Poznanie nazw cz´Êci twarzy.
Kszta∏towanie w∏aÊciwych
nawyków higienicznych.
Czynne:
Cz´Êci twarzy –
eyes, nose, ears, mouth, teeth,
hair, face.
Zaimki –
my, your.
Przymiotniki –
clean, nice, big, small.
Czasowniki –
brush, wash.
Bierne:
What’s missing? Repeat, Hurray Says, Listen
and circle.
UNIT 4
My bag
Przybory szkolne.
Higiena i porzàdek otoczenia:
dbanie o porzàdek w∏asnego
otoczenia.
Proste zadania arytmetyczne:
liczenie.
Czynne:
book, pencil case, rubber, pencil, pen, crayon, bag.
Liczebniki
1-5, yes, no
.
Bierne:
Where’s my...? Be quiet, I don’t know. Change
your seat if you have a bag/pen itd.;
picture, How many rubbers?; bee, beehive.
UNIT 5
My food
˚ywnoÊç, zdrowe ˝ywienie.
Czynne:
bananas, apples, pears, grapes, milk, chocolate,
food.
Liczebniki
1-10; orange
(przymiotnik
i rzeczownik),
fruit salad, wash, eat.
Bierne:
What colour is it?
They are washing their hands.
4
Struktury/wyra˝enia
SprawnoÊci j´zykowe/Funkcje
Inne sprawnoÊci
I’m....,This is....
Rozumienie:
– rozumienie prostych poleceƒ wydawanych
przez nauczyciela, np.
listen, look, open your books
on page
itd.
– rozumienie pozdrowieƒ i form przedstawiania si´.
Mówienie:
– pozdrawianie, przedstawianie siebie, przedstawia-
nie innych.
SprawnoÊci motoryczne:
rysowanie, kolorowanie,
naklejanie, odgrywanie
scenki.
Âpiewanie piosenki
i reagowanie ca∏ym cia∏em.
What’s this?
It’s my house.
Well done, good dog.
Rozumienie:
– rozumienie poleceƒ;
– rozumienie pytaƒ ogólnych, np.
Is Racer a good
dog?
SprawnoÊci motoryczne:
odgrywanie ról z u˝yciem
masek bohaterów,
rysowanie.
Mówienie:
– opisywanie domu.
Wash your eyes/face,
brush your teeth.
Touch your nose, jump in
the air.
Rozumienie:
– rozpoznawanie ze s∏uchu nazw cz´Êci twarzy;
– rozumienie i wykonywanie poleceƒ nauczyciela.
Mówienie:
– opisywanie cz´Êci twarzy
Âpiewanie piosenki z nazwa-
mi cz´Êci twarzy.
Rozumienie i stosowanie si´
do regu∏ gry.
Umiej´tnoÊci motoryczne:
wycinanie, naklejanie, odgry-
wanie ról.
Umiej´tnoÊci logicznego
myÊlenia: uk∏adanie puzzli.
What a mess!
Can you guess?
Liczba mnoga
rzeczowników
.
Rozumienie:
– rozpoznawanie nazw przedmiotów szkolnych
z nagrania;
– rozumienie poleceƒ nauczyciela.
Mówienie:
– Êpiewanie “chantu”;
– mówienie o zawartoÊci piórnika;
– zadawanie pytaƒ w zgadywance.
Pisanie:
- pisanie liczebników po Êladzie.
Umiej´tnoÊci manualne:
naklejanie, rysowanie
I like…; yummy;
How about you?
Let’s…
Rozumienie:
– rozumienie i wykonywanie poleceƒ nauczyciela;
– rozumienie poleceƒ z konstrukcjà
Let’s…
Mówienie:
– mówienie o tym, co si´ lubi jeÊç;
– pytanie o to, co inni lubià jeÊç.
Pisanie:
– pisanie po Êladzie wyra˝enia:
I like
Umiej´tnoÊci manualne:
rysowanie po Êladzie,
rysowanie.
Rozwijanie umiej´tnoÊci
wspó∏pracy z innymi.
www.wsip.com.pl
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]