Hubert K Rampersad ty – marka inna niż wszystkie. sztuka full version, ebooki

s [ Pobierz całość w formacie PDF ]
...8...
TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego
Dodatek B Schemat coachingowy oraz program certyfikacji
Certified Personal Brand Coach (CPBC) ......................................................303
Dodatek C Personal BrandSoft ...........................................................................325
Dodatek D Mój system zarzdzania yciem osobistym ....................................329
Bibliografia ...........................................................................................................333
Spis rysunków i tabel ...........................................................................................337
...187...
ROZDZIA 7
U
jednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki
osobistej z Twoimi zachowaniami i dziaaniami;
jedno z samym sob
Staram si, eby moje ycie nie byo scenariuszem pisanym przez innych. Jestem
przekonana, e jeeli czowiek nie yje w zgodzie ze sob, to yje tylko czci
ycia i co gorsza inni te maja z tego cz.
— Henryka Bochniarz
W
spaniaa tosamo marki osobistej, potna historia marki osobistej, skuteczna
krótka prezentacja oraz Twoja unikalna warto mog uczyni Ci czowiekiem
sukcesu. Jeli jednak nie bd odzwierciedla Twojej faktycznej natury i w rezul-
tacie uniemoliwi Ci wypenienie obietnic skadanych przez Twoj mark, te
same czynniki mog zadecydowa o tym, e zostaniesz wielkim przegranym.
Nie speniasz skadanych obietnic? To gwarantowany sposób na utrat reputacji
i zniszczenie sobie kariery. Postanów zatem, e bdziesz y i postpowa zgodnie
z autentyczn obietnic Twojej marki, a zanim co obiecasz, upewnij si, e bdziesz
w stanie dotrzyma sowa. Jeli tego nie zrobisz, cay Twój branding osobisty
bdzie jedynie zabiegiem kosmetycznym, egoistycznym dziaaniem, przejawem
chciwoci i nieczyst zagrywk. Ludzie oczekuj, e wywiesz si ze skadanych
im obietnic. Jeli powiedziae, e co zrobisz, nie pomog Ci adne wymówki.
Kada zamana obietnica szkodzi wizerunkowi Twojej marki osobistej. Powinie-
ne równie dotrzymywa tych obietnic, które skadasz sobie sam. Jeeli zamiesz
tak obietnic, nie zaznasz spokoju wewntrznego i nie wyksztacisz w sobie oso-
bistej charyzmy oraz przejrzystoci — tymczasem s to cechy bardzo istotne dla
Twojej marki osobistej. Musisz konsekwentnie trzyma si wyznawanych przez
...188...
TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego
siebie wartoci, powiniene take postpowa absolutnie przejrzycie i wiarygod-
nie. Marka osobista zbudowana na kamstwach w pewnym momencie zawali si
z hukiem (prawda zawsze wychodzi na jaw), natomiast marka zbudowana na
Twojej prawdziwej osobowoci pozostanie trwaa i silna. Warto w tym miejscu przy-
toczy sowa Dwighta Eisenhowera: „Osoba, która wyej od zasad ceni sobie przy-
wileje, bardzo szybko utraci jedno i drugie”.
Twój autentyczny branding osobisty powinien odzwierciedla to, kim naprawd
jeste, musi by równie zgodny z kodeksem moralnym i kodeksem zachowa,
które wypywaj bezporednio z Twoich osobistych ambicji. Oznacza to, e Twoja
marka powinna odzwierciedla to, kim jeste, na czym Ci zaley i co jest Twoj
pasj. Jeli chcesz zapracowa sobie na zaufanie innych, musisz postpowa
zgodnie z tymi wartociami (czyli po prostu by sob). Jeeli ludzie uwierz, e
jeste osob autentyczn, e yjesz zgodnie z wyznawanymi zasadami i stanowisz
jedno z samym sob, znacznie atwiej bdzie im obdarzy Ci zaufaniem. Zaufa-
nie jest pochodn spójnoci wyznawanych wartoci z postawami i zachowaniami —
masz po prostu by szczery wobec samego siebie. Pamitaj, e najwaniejsze relacje
brandingowe utrzymujesz wanie ze sob. Nie wystarczy, e bdziesz auten-
tyczny w kontaktach z innymi ludmi. Budowanie zaufania rozpoczyna si od
szczeroci i autentyzmu w relacjach z samym sob. W zwizku z powyszym powi-
niene znale równowag midzy osobistymi ambicjami i mark osobist a Two-
imi dziaaniami — w ten sposób zbudujesz stabilny fundament pod zaufanie.
Caa sztuka polega na tym, by osign jedno z samym sob. Wewntrzna jed-
no jest bardzo wanym krokiem na drodze do rozwoju osobistego i wzmacnia-
nia swojej uczciwoci, szczeroci, solidno, wiarygodnoci, przejrzystoci oraz
charyzmy osobistej. Jeeli w taki sposób patrzysz na wasne ycie, wyej cenisz
równie ycie innych. Jednoczenie gotowy jeste równie wspiera innych
w budowaniu solidnych fundamentów, na których oni równie mogliby budowa
wasn solidno, szczero i wiarygodno. Osoby posiadajce wspomniane wyej
cechy:
Postpuj tak, jak deklaruj.
Dotrzymuj danego sowa — ich czyny zawsze odzwierciedlaj ich sowa,
a take ich osobiste ambicje i mark osobist.
Dotrzymuj obietnic skadanych za porednictwem swojej marki — midzy
ich postpowaniem a zaoeniami marki osobistej nie ma rozbienoci.
Robi to, co obiecay, nawet jeli musz pokona bardzo istotne przeszkody.
Rozdzia 7. Ujednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej
...189...
Osignwszy wewntrzn jedno, bdziesz móg pozytywnie oddziaywa na
lojalno, poziom motywacji oraz zaangaowania ludzi ze swojego otoczenia.
W ten sposób zdecydowanie atwiej bdzie Ci promowa si z wykorzystaniem
Twojej marki osobistej — wysiki te bd równie skuteczniejsze i bardziej trwae.
W ten sposób zadbasz o to, by Twój
osobisty wizerunek
(to, z czym identyfikuj
Ci inni) by spójny z Twoj
mark osobist
(tym, jak inni Ci postrzegaj).
Twój wizerunek bdzie stanowi zatem odzwierciedlenie Twojej marki. Ujedno-
licenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej z Twoim postpowaniem jest
niezbdne — inaczej Twoja reputacja i marka osobista mog powanie ucierpie.
Wanie dlatego zawsze dobrze jest obiecywa nieco mniej, a nastpnie oferowa
nieco wicej.
Jak ju wspominaem, osobiste ambicje, deklaracja marki osobistej oraz osobista
zrównowaona karta wyników, nieznajdujce przeoenia na prawe i uczciwe
postpowanie, bd jedynie zabiegami kosmetycznymi i nie przyczyni si do
naturalnego rozwoju Twojej osoby i Twojej marki. Nie da si równie w ten
sposób stworzy solidnych fundamentów pod skuteczne przywództwo osobiste.
William C. Miller i Peter Pruzan stwierdzaj: „Wród wspóczesnych nam liderów
biznesowych widoczna jest palca potrzeba odbudowania zaufania. Gdzie po
drodze liderzy utracili pokor, wspóczucie oraz empati. Stracili równie kon-
takt z Bogiem”
1
.
Najbardziej
intymne relacje utrzymujesz z samym sob. Jeli chcesz wzmocni te
relacje i osign prawo, powiniene ujednolici swoje osobiste ambicje i mark
osobist ze swoimi zachowaniami i dziaaniami, czyli tym, kim i czym naprawd
jeste.
„Autentyczne ja”
oznacza Twoj osobowo, ducha, charakter. Proces ujed-
nolicania polega na znalezieniu odpowiednich interakcji midzy Twoimi marze-
niami, aspiracjami, intencjami, celem i wartociami (czyli Twoimi osobistymi
ambicjami oraz mark osobist) a tym, w jaki sposób postrzegaj Ci inni (czyli
Twoimi zachowaniami). Wyznawane przez Ciebie wartoci (bdce elementem
osobistych ambicji i marki osobistej) to zasady, zgodnie z którymi yjesz, mylisz,
odczuwasz i postpujesz. Gdy Twoje dziaania, zachowania i myli stanowi
odzwierciedlenie wyznawanych przez Ciebie wartoci, jeste czowiekiem prawym.
Prawo ma z kolei pozytywny wpyw na Twoje relacje z innymi i samym sob.
1
W.C. Miller, P. Pruzan,
Spiritual-based leadership: a matter of faith and confidence
, Sri
Sathya Sai Institute of Higher Learning, Puttaparthi 2003.
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • actus.htw.pl